:: first love ::

assalammualaikum

Saturday, February 26, 2011

:: suAtu khEtickhA ::

aku di hina.. dipandang rendah oleh kawan2 aku.. kawan2 sekolah.. depa ingat aku gagal dalam hidup aku.. depa nmpak aku keja kat HOW PHERN YOU CAFE..wea.. kalu ampa nak taw.. ni la tempat aku keja tyme lepas SPM dulu.. huhu.. ppeerrgghh!!!! bnyak seh kenangan kat sini.. adoyai.. kedai ni kedai makan makanan cina taw.. tapi halal la sebab tauke n tukang masak semua melayu islam.. mula2 aku keja sbgai tukang cuci pinggan ja,mcm ngan apa lagi... bnyak gila wea!! penat aku!! then aku dpat jadi waiter.. ni mencabar jugak neh.. amik order lambat kena mali,antaq order lambat kena maki,makanan x sedap aku gak kena maki.. padia?? bukannya aku yg masak.. huhu.. ada penah sekali 2 pakcik sengal neh wat pasai kat aku.. aku antaq order lambat,then dya maki2 aku.. aku diam aja la.. sebab customer always right kan??.. huh!! then aku nak blah,bley plak dya tarik aku then amik makanan 2 campak kat muka aku!!! c****a betoi!!! aku diam ja.. aku blah.. tapi membe2 aku p ajaq dya.. padan muka!! bangga aku wea.. sbb salah seorang yang baking aku 2,aku suka.. ensem wea!! omg!! tiap2 hari aku p pon sebab dya laa.. buleh? hahaha..dya x mai ja aku asa x semangat nak p keja,xtaw la knp. (budget sat) hehe.. suka suka!! aku panggil dya janggot sbb aku suka janggot dya.. hehe.. sorg lagi 2 rahim.. kira mcm abg aku la 2.. ganas! mcm2 masalah dya 2.. kuaq masuk balai ja keja,tapi ttp abg aku naa.. depa la yang slalu dok layan aku kat sana.. depa keja wat aiq kat kedai sebelah kedai aku.. teh ais rahim is da best ok!!! sumpah!! aku x rasa lagi teh ais yg leh lawan dya pnya.. huhu.. errm... then lepas aku jadi waiter,aku jadi pembantu tukang ,masak.. 2 minggu ja wea.. then tukang masak 2 cabut lari p bukak kedai depan kedai aku.. kesian tauke aku.. so,dya mintak aku tlg dya.. aku pon try la masak.. tetiba dengan kuasa ALLAH.. aku boleh masak.. ALHAMDULILLAH.. so... secara rasminya aku la tukang masak HOw PHERN YOU CAFE n aku la paling muda.. huhu.. dan dengan kuasa ALLAH.. ramai orang suka n sales kedai aku meningkat setiap hari.. bnyak rintangan yg aku hadapi.. mcm2 sngat.. tapi x leh la nak cita kat sini.. huhu.. cuma.. aku kena hentam ngan tukang masak lama kedai 2 n geng2 dya.. peerrgghh!! perit seehh... pernah sekali kedai x cukup orang.. aku la prepare barang,aku la amik order,aku la msk aku la anta.. adoy.. pening pala aku!!! aku penah customer 2 campak duit kat aku.. biadap gila.. aku amik duit 2,aku bg kat dya balik.. aku ckp kat dya ' x apa la pakcik yg budiman.. saya belanja pakcik sekeluarga.. terima kasih.. len kali jgn dtang lagi ya..' aku blah sambil senyum ja..pakai serban ja lebey tapi.. perangai.. hmm.. malu family dya.. mcm2 pngai n gelagat org aku jumpa.. sepanjang aku keja kat kedai ni,aku blajaq bnyak pekara.. terutama KESABARAN DAN KEIKHLASAN.. dalam membuat sesuatu perkara.. bermula dengan gaji rm20 n tiada ilmu.. now.. gaji sehari basic rm45.. x termasuk bonus daily.. tapi yg lagi penting.. ilmu... ilmu memasak yang di ajar oleh pak cik haris!! thanks pakcik.. bnyak ajaq saya.. mana nak tahu,1 day saya pon leh bukak kedai mcm pak cik.. huhu.. lepas aku keja selama 7-8 bulan kat sini.. aku dapat tawaran diploma in business study kat UiTM Arau.. lepas 2 baru la depa taw aku bukannya lekeh naa.. then aku dpat taw depa dpat STPM ja.. bukannya nak hina tapi biaq la ukoq baju kat bdan sndiri.. xkan nak mai ukoq baju kat badan aku plak kan??.. hahaha... lani ALHAMDULILLAH.. aku blajaq sarjana muda pengurusan perniagaan (kepujian) (perniagaan antarabangsa) di UiTM Bandaraya Melaka..... 

untuk semua naa.. :)

hidup kita ni bagai kan bola,
ada kala di atas.. ada kala di bawah..

tidak semestinya kita berjaya akan berjaya selamanya..n tidak semestinya kita gagal akan gagal selamanya..
setiap apa yang kita lakukan hendaklah ikhlas.. penuh kesabaran..
insyallah.. ALLAH sentiasa ada dengan kita..

berdoalah..
semoga ALLAH dapat memberikan kita kejayaan di dunia dan di akhirat..
kejayaan di duia dan di akhirat...
amin..

setiap kejayaan kita adalah rezeki darinya..
setiap kegagalan ada hikmahnya..  
renung renungkan..
selamat beramal.. 
peace!!



No comments:

Post a Comment